Egy tanév Salzburgban

A Kecskeméti Piarista Gimnázium jóvoltából egy évet Salzburgban tölthetek a Jézus szíve misszionáriusok magángimnáziumában. Az itt eltöltött időről számolok be, lehetőleg minél sűrűbben. Ez a blog nem hivatalos beszámoló, így nem a fontosabb, hanem az érdekesebb, viccesebb események kapnak benne prioritást.

Friss topikok

  • G890707: *fogok :D (2009.03.21. 18:29) 2009. 01. 07.
  • :D na ez én vagyok :D: nah:d wehehhehehhehhehhehhehehhehehehhehhe ezen nevettem:D (2008.12.11. 09:44) 2008. 12. 07.
  • Zölike: Egyébként jelenleg gyengélkedek,szóval SAJNOS nem tudok suliba menni:D (2008.12.02. 18:10) 2008. 12. 02.
  • Defender9702: Valóban klassz lehetett a királyi sirban! rémületedben röhögsz ennyire a képen? anya (2008.10.03. 20:01) 2008. 09. 21.
  • :D na ez én vagyok :D: Sztem mára eleget írtam:D el is fáradtam jaaaaa vicc: Mi az piros és árt a fogaknak??????? (tégla)... (2008.09.16. 16:21) 2008. 09. 14.

Linkblog

2008. 09. 27.

2008.10.07. 11:26 G890707

A mai nap, miután Ying kínai órát adott nekem, rájöttem hogy a kínai nyelv hasonló mint a magyar. :D Most nézzetek hülyének :D... de akkor is! :) sin = szív, bú = bú, nincs = ning, nő = nű, vér = ér, és akkor így kijön a nű ér (ejtsd: nővér), ami annyit tesz hogy nőnemű leszármazott, azaz valaki lánya. :D A vagyunk, pedig Wo Meng (mandarinul), Ying által ismert dialektusban pedig Wo-Mung. A névmások oktatásánál Ying hozzátette, lehet hogy ez nekem nagyon életidegen, de ők nem mindig mondják úgy, minthogy "He is a human' vagy ' Er ist ein Mensch'. Ez az európai nyelvek jellemzője. Ők csak azt mondják "He human", és  talán először furcsán hathat, de majd beleszokok. Akkor én is furcsáltam. Er Mensch? Ez így tényleg gyéren hangzik. De később ráeszméltem, hogy Ő ember. :D Amikor kiejtette ezeket azt a kínai szavakat azt hittem magyarul mondja. :D  ... Bartekkel elég jó barátságban vagyunk. :) Éva azt mondta, ma visszalátogathatunk az előző esti parti helyszínére beszélgetni. Jól elbeszélgettünk, nevetgéltünk. Megbeszéltük, hogy másnap ellátogatunk Hellbrunnba. Bartek Ádámmal és velem más programot tervezett. (Hellbrunn: Salzburgtól 7 km-re D-re fekvő kis kastély, ill. kert amely vízjátékáról és barokk stílusáról híres.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://salzburg.blog.hu/api/trackback/id/tr99700918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása